Wijk bij Duurstede (foto: Wikimedia Commons)

Noodopvang: Inwoners krijgen brief burgemeester

De gemeente gaat tijdig in gesprek met inwoners over hoe de stad de noodopvang van 50 tot 75 asielzoekers kan realiseren. Dat belooft burgemeester Petra Doornenbal in een huis-aan-huis brief aan de inwoners van Wijk bij Duurstede.

De gemeente kreeg maandag de opdracht van de minister van Asiel en Migratie om een tijdelijke noodopvang te realiseren voor een periode van tenminste twee maanden, met ingang van uiterlijk half juni. Het college heeft dus vier weken om het te regelen. “Dat is een heel krappe tijd”, schrijft de burgemeester. Het college gaat eerst een locatie kiezen. “Daarvoor gebruiken we de input die we eerder van onze inwoners, ondernemers en organisaties over asielopvang hebben ontvangen.” Na de keuze voor een locatie houdt de gemeente bewonersavonden.

“Wij begrijpen dat sommige van u zorgen hebben, bijvoorbeeld over veiligheid en leefbaarheid. Dat nemen wij serieus”, aldus de burgemeester in de brief. “We gaan met u in gesprek over hoe we de noodopvang zo kunnen realiseren dat de leefbaarheid en veiligheid van iedereen die in onze gemeente woont, werkt of naar school gaat, goed geregeld is. En ook voor de mensen die we gaan opvangen.”

Gemeente Wijk bij Duurstede geeft op haar website antwoorden op de meestgestelde vragen over de tijdelijke noodopvang.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

Wijk bij Duurstede

Zo’n 18 huiskamers in Cothen en Wijk bij Duurstede veranderen op zondagmiddag 7 juni opnieuw in sfeervolle mini-bluescafés tijdens de

Wijk bij Duurstede

Bij een demonstratie tegen de komst van een tijdelijke noodopvang voor asielzoekers in Wijk bij Duurstede zijn maandagavond ongeregeldheden ontstaan.

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.