Willem en Gwen, vaste gebruikers van de duo-fiets | foto: Omroep ZOUT

Nieuwe DUO-fiets in Austerlitz (video)

Austerlitz heeft sinds vorige maand een gloednieuwe DUO-fiets. De fiets van Austerlitz Zorgt kon worden aangeschaft met steun van vele sponsors.

“Het kan zijn dat je zelf niet meer goed kunt fietsen omdat je niet goed kunt bewegen”, licht Hanneke Linde van Austerlitz Zorgt toe. “Omdat je niet het uithoudingsvermogen hebt of de weg niet meer zo goed weet. Dat zijn mooie redenen om samen te gaan fietsen.”

Ook inwoners zijn blij met de DUO-fiets. Gwen en Willem maken er regelmatig gebruik van. “Het geeft heel erg veel vrijheid”, zegt Willem enthousiast. “Het geeft een gevoel van buiten zijn en dat heb je als invalide eigenlijk nooit.’

Inwoners van Austerlitz kunnen dus gebruik maken van de DUO-fiets om samen een rondje te maken. “Het is geweldig dat dit er is in het dorp”, benadrukt Gwen.

 

2 reacties

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om te delen

Gerelateerde artikelen

austerlitz

De familieschommel, botsauto’s of de zweefmolen? Speeltuin Pyramide van Austerlitz gaat, ondanks recente tegenslagen als gevolg van corona en de

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.