Foto: Omroep Zout

KNVB Campus blijft toch op huidige locatie

De KNVB blijft toch op het huidige complex in de bossen van Zeist. De voetbalbond dreigde te vertrekken, maar ziet nu toch voldoende toekomstmogelijkheden.

De KNVB maakte dinsdag bekend ‘uitsluitend verder te gaan met de verdere uitwerking van de toekomstplannen voor de KNVB Campus in Zeist’. Daarmee komt volgens de bond ‘een volgende fase in zicht van het traject rondom de Campus van de Toekomst’. In de afgelopen periode is zowel uitbreiding in Zeist als een mogelijke nieuwe campuslocatie in Almere ‘zorgvuldig onderzocht’.

Voldoende perspectief
Op basis van een nieuw te maken plan, juridische en ruimtelijke analyses en de huidige samenwerking met gemeente en provincie is er voldoende perspectief. Eerder dreigde de bond uit Zeist te vertrekken, omdat de uitbreidingsmogelijkheden onvoldoende waren. Zo wilde de gemeente slechts toestemming geven voor een beperkte uitbreiding vanwege de natuurwaarden in het gebied en om de overlast voor het dierentehuis naast de Campus te beperken.

In de beslissing om toch te blijven is de natuurvisie een belangrijke factor. Er blijkt toch meer ruimte voor natuurcompensatie en om extra velden op eigen terrein aan te leggen. ‘Ook ontstond steeds meer het inzicht dat uitbreiding niet alleen impact heeft op de omgeving, maar juist ook kan bijdragen aan versterking van natuur, landschap en maatschappelijke meerwaarde voor Zeist en de regio Utrecht’, schrijft de voetbalbond op zijn website.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen

Zeist

Meer dan 3600 deelnemers sloten donderdagavond het grootste wandelfeest van Zeist af. Het traditionele defilé eindigde de 79ste editie van

Zeist

In navolging van onder meer De Bilt, Wijk bij Duurstede en Leersum/Amerongen, ging maandagavond de Avondvierdaagse in Zeist van start.

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.