Het 'waterwinpark' De Waterbron (foto: Vitens)

Waterwinpark weer open, honden voorlopig toegestaan

Het waterwinpark De Waterbron in Zeist is weer open. De herinrichting van het park is grotendeels afgerond. Alleen worden er nog nieuwe speeltoestellen en nieuw hekwerk geplaatst.

De officiële opening van het waterwinpark staat in het voorjaar gepland. Tot dat moment blijven de bestaande huisregels van kracht. Dit betekent dat honden mogen loslopen, behalve woensdag, zaterdag en zondag tussen 12.00 en 17.30 uur. Waterbedrijf Vitens wil dat er nieuwe regels komen, zoals een verbod voor honden in het park.

Of dit verbod, waar weerstand tegen is, er ook gaat komen is de vraag. De gemeente geeft aan dat het college in de definitieve vaststelling van regels rekening zal houden met de waterkwaliteit, het behoud van natuur, maar ook met de wensen van inwoners.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

austerlitz

Al 120 jaar zijn ze erbij als er in Austerlitz iets te vieren of te treuren is: de musicerende leden

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen

Zeist

Welke insecten, reptielen, vissen en planten leven er in het water? Kinderen gingen, gewapend met schepnet, waterbak en loeppotje, afgelopen

Net binnen

Wijk bij Duurstede

De tijdelijke opvanglocatie in Sportcomplex Mariënhoeve mag open, maar er moet wel voldaan worden aan strikte voorwaarden. Een motie van

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en