De eerste deelnemer mevrouw Brouwer, AutoMaatje Sonja van Lunteren en wethouder Laura Hoogstraten.

Vervoersproject AutoMaatje Zeist feestelijk gestart

Wethouder Laura Hoogstraten heeft maandag het startschot gegeven van AutoMaatje in de gemeente Zeist. De dienst koppelt autobezitters aan minder mobiele buurtgenoten en vervoert ze bijvoorbeeld naar de supermarkt, huisarts of naar sociale activiteiten.

AutoMaatje is een samenwerking tussen de ANWB, gemeente Zeist, welzijnsorganisatie MeanderOmnium en vrijwilligers. AutoMaatje vervangt het huidige Particulier Vervoer van MeanderOmnium. De chauffeurs worden vrijwilligers bij AutoMaatje. De Belbus Zeist en de Gouden Koets (vervoer voor ouderen die slecht ter been zijn) blijven wel bestaan.

AutoMaatje Zeist zoekt vrijwillige chauffeurs. Mensen met een auto voor meer informatie of aanmelden een mailtje sturen naar automaatje@meanderomnium.nl

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen

Zeist

Meer dan 3600 deelnemers sloten donderdagavond het grootste wandelfeest van Zeist af. Het traditionele defilé eindigde de 79ste editie van

Zeist

In navolging van onder meer De Bilt, Wijk bij Duurstede en Leersum/Amerongen, ging maandagavond de Avondvierdaagse in Zeist van start.

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.