foto: Pixabay

‘Animo gezondheidsmonitor GGD veel te laag’

De respons op de Gezondheidsmonitor Volwassenen & Ouderen valt tegen en is te laag om goede conclusies te kunnen trekken. De GGD Regio Utrecht hoopt dat een laatste herinnering daar verandering in kan brengen.

Het grootschalige vragenlijstonderzoek is op 17 september begonnen. Meer dan 130.000 willekeurig gekozen inwoners van 18 jaar en ouder hebben hiervoor een uitnodiging ontvangen. Tot nu heeft slechts 17 procent van de aangeschreven inwoners in Midden Nederland de enquête ingevuld. Volgens de GGD regio Utrecht komt door dit lage percentage de kwaliteit van het onderzoek in het gedrang.

Met de uitkomsten van de Gezondheidsmonitor Volwassenen en Ouderen bekijkt de GGD samen met gemeenten hoe de gezondheid van inwoners verbeterd kan worden. Het gezondheidsbeleid en de activiteiten voor de komende jaren kunnen dan beter aansluiten bij de behoeften van de inwoners.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

regio

De eerste Buitenpoort van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug wordt woensdag officieel geopend. Reizigers die uitstappen op station Baarn worden

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.

groenekan

Steck gaat deze zomer op zoek naar de hoogste zonnebloem van de buurt. Daarmee hoopt de groene stadsoase Utrecht en

Net binnen

Wijk bij Duurstede

De tijdelijke opvanglocatie in Sportcomplex Mariënhoeve mag open, maar er moet wel voldaan worden aan strikte voorwaarden. Een motie van

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en