De asielzoekers die tijdelijk opgevangen worden in Wijk bij Duurstede zijn woensdag aangekomen. Ze worden tot uiterlijk 31 augustus ondergebracht in de noodopvang op sportpark Mariënhoeve.
De gemeente heeft daarmee gehoor geven aan het dringend verzoek van minister van den Brink (Asiel en Migratie) om bij te dragen aan tijdelijke oplossingen om de druk op de asielopvang te verlichten. Om de opvang zorgvuldig te laten verlopen, heeft de gemeente samen met het COA en andere betrokken partijen een veiligheidsplan opgesteld.
De afgelopen weken riep de komst van de asielzoekers de nodige emoties op. Burgemeester Petra Doornenbal doet daarom opnieuw een oproep om vooral met elkaar in gesprek te blijven. “De komst van de noodopvang heeft verschillende reacties opgeroepen”, aldus Doornenbal. “We doen ons best om de opvang goed te organiseren en oog te houden voor de veiligheid en leefbaarheid in de omgeving.”
Bekijk ook
- Bericht Afspraken gemeente en COA over noodopvang sporthal Wijk bij Duurstede en het COA hebben definitieve afspraken gemaakt over de opvang van maximaal 75 asielzoekers. De… →
- Bericht ‘Bedreigingen politici gaan ver over de grens’ Burgemeester Petra Doornenbal van Wijk bij Duurstede maakt zich grote zorgen over de bedreigingen aan het adres van… →
- Bericht Raad onder voorwaarden akkoord met noodopvang De tijdelijke opvanglocatie in Sportcomplex Mariënhoeve mag open, maar er moet wel voldaan worden aan strikte voorwaarden. Een… →