Internationale prijs voor campagne borstkanker

Het Borstkanker Alfabet van het Alexander Monro Ziekenhuis is op een internationaal festival in de prijzen gevallen. De campagne van het ziekenhuis en reclamebureau TBWA\NEBOKO kreeg een Bronzen Leeuw op het Cannes Lions Festival voor de reclame-industrie.

Het Borstkanker Alfabet is onderdeel van de campagne ‘Ken je borsten’ om vrouwen en mannen te helpen de ziekte in een vroeg stadium te herkennen. Het alfabet brengt op een creatieve manier 26 symptomen en factoren van borstkanker in beeld.

In Nederland overlijden per jaar ruim 3.000 vrouwen overlijden aan deze ziekte. Ook krijgen ieder jaar ruim 130 mannen de diagnose. ‘Het winnen van de prijs draagt bij om de urgentie voor een vroege ontdekking te benadrukken’, aldus Marjolein de Jong, van het Alexander Monro Ziekenhuis in Bilthoven.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Sport

De dames van SCHC zijn hard op weg naar een plekje in de halve finale van het Nederlands Kampioenschap zaalhockey.

samenleving

De Christmas Fair van Het Nieuwe Lyceum in Bilthoven heeft 6000 euro opgebracht. Het bedrag is vrijdag symbolisch overhandigd aan

mobiliteit

Automobilisten waren in 2024 langer onderweg dan in 2023. Dat blijkt uit cijfers van de TomTom Traffic Index. Amsterdam is

Net binnen

verkeer

Inwoners kunnen tot 28 februari van dit jaar een zienswijze indienen over het ontwerp-verkeersbesluit bij de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Veel

veiligheid

Gemeente Utrechtse Heuvelrug beëindigt vandaag 18 januari het tijdelijke cameratoezicht in en rondom de Groenhoek in Driebergen-Rijsenburg. Reden is dat

ongeluk

Bij een boerderij in Westbroek zijn donderdag tientallen koeien door het stalrooster in de gierkelder gezakt. De brandweer heeft alle