De vier coalitiepartijen presenteren het hoofdlijnenakkoord Oog voor elkaar, klaar voor de toekomst‘

Dezelfde partijen akkoord over nieuwe coalitie

In navolging van Bunnik presenteerden de coalitiepartijen PRO, D66, VVD en ChristenUnie-SGP woensdag een hoofdlijnenakkoord 2026 – 2030. Deze partijen vormden ook in de vorige bestuursperiode een coalitie met elkaar.

De kern van het hoofdlijnenakkoord ‘Oog voor elkaar, klaar voor de toekomst van de vier partijen draait om vier grote thema’s: wonen, duurzaamheid, sociale samenhang en een betrouwbare overheid. Zeist wil stevig doorbouwen: 4.000 nieuwe woningen tot 2030. Minimaal tweederde van nieuwe woningen moet betaalbaar zijn. Daarnaast wil Zeist groener en klimaatbestendiger worden, staat in het akkoord te lezen. Er moet meer ruimte voor fiets, voetganger en ov komen; de mobiliteit moet minder autogericht. Daarnaast spreken de partijen zich uit voor meer samenwerking met de inwoners.

Na aanbieding aan de raad van het akkoord op 26 mei worden als wethouders benoemd: Melody Deldjou Fard (PRO), Angèle Welting (D66), Walter van Dijk (VVD) en Julian Wassink (ChristenUnie-SGP). Laura Hoogstraten en Wouter Catsburg nemen op donderdag 28 mei afscheid als wethouder.

Lees ook: Drie partijen vinden elkaar in nieuw akkoord

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen

Zeist

Meer dan 3600 deelnemers sloten donderdagavond het grootste wandelfeest van Zeist af. Het traditionele defilé eindigde de 79ste editie van

Zeist

In navolging van onder meer De Bilt, Wijk bij Duurstede en Leersum/Amerongen, ging maandagavond de Avondvierdaagse in Zeist van start.

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.