Fractievoorzitters James (D66), Hussem (P21) en Aertsen (CDA) | foto: gemeente Bunnik

Drie partijen vinden elkaar in nieuw akkoord

Als eerste gemeente in Zuidoost-Utrecht heeft Bunnik zicht op een nieuwe coalitie. De drie partijen P21, CDA en D66 gaan ‘Met elkaar vooruit’. Daarmee wordt de VVD de enige oppositiepartij in de raad.

In het akkoord zetten de partijen in op het realiseren van betaalbare woningen, het versterken van de sociale basis en ondersteuning voor maatschappelijke initiatieven en lokale bedrijvigheid. Ook wordt geïnvesteerd in beheer en onderhoud van de openbare ruimte, de ontwikkeling van dorpscentra en de leefbaarheid in de dorpen.

Uitdagingen zijn er ook. De aangekondigde stop op nieuwe elektriciteitsaansluitingen heeft gevolgen voor de woningbouw en andere ruimtelijke ontwikkelingen. Ook de financiële positie van de gemeente vraagt om ‘behoedzaam bestuur’, alus de partijen. Naar verwachting worden de drie wethouders op 28 mei benoemd.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Bunnik

De politie Midden-Nederland is op zoek naar twee getuigen van een ernstig verkeersongeval in Bunnik. Het gaat om twee personen

Bunnik

De provincie Utrecht voert van 1 tot en met 6 juni groot onderhoud uit aan de provinciale weg (N229) tussen

regio

Inwoners van Bunnik, De Bilt en Baarn gaan systematisch de bermkwaliteit in de provincie in kaart brengen. Vrijwilligers starten er

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.