foto: Energiecoöperatie BENG!

Actie warmtepakketten BENG! succesvol verlopen

Energiecoöperatie BENG! uit De Bilt heeft meer dan tachtig warmtepakketten uitgedeeld aan klanten van de Voedselbank. Dankzij meerdere donaties hoefde het project Eerste Hulp Bij Energie mensen niet in de kou te laten zitten.

BENG! kon de actie opzetten door de samenwerking met de Onze Lieve Vrouwe Kerk en gemeente De Bilt. In eerste instantie bleken er niet genoeg pakketten voorhanden. Dankzij een ingelaste donateursactie en een kerstcollecte in de kerk, kon iedereen van een pakket worden voorzien.

Het warmtepakket met een elektrisch Stoov-kussen, een kruik en wat lekkers, is via de Voedselbank verspreid onder bewoners die met hoge energiekosten kampen. Zij hebben moeite om hun woning warm te houden.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Video

Bilthoven

Korfbalvereniging Nova uit Bilthoven heeft een bijdrage van 5.000 euro gekregen voor de verduurzaming van het clubhuis. De Vriendenloterij heeft

Bilthoven

De Week voor de Gezonde Jeugd is in de gemeente De Bilt afgetrapt met challenges rondom slaap. Hiervoor deelden wethouder

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Bijna 200 inwoners van Wijk bij Duurstede hebben meegedaan aan de voorlichtingsbijeenkomsten over de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers. De gemeente

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen