tekst en foto: Aylen Knook - SvJ

Verbinding centraal bij intocht Sinterklaas

De Sinterklaasintocht blijkt nog steeds een verbindende factor voor inwoners van De Bilt. Volgens sommige toeschouwers is er nu meer sprake van inclusiviteit in vergelijking met voorgaande jaren.

‘De pieten delen glutenvrije pepernoten uit, waarmee ook kinderen met dieetbeperkingen kunnen meedoen. Daarnaast is het natuurlijk fijn dat er roetveegpieten zijn gekomen’, stelt een bezoeker. Ouders verzamelden zich zaterdag samen met hun kinderen langs de Hessenweg voor de grote Sinterklaasintocht. Met de jonge pieten, pepernoten en muziek is de jaarlijkse traditie gevierd.

Een oudere bezoeker merkt op dat het feest vroeger eenvoudiger was: ‘Er waren maar twee pieten, je kreeg één cadeau en wat pepernoten. Het is veel, misschien iets te veel. Maar het moet zeker blijven, want het brengt mensen samen’. Een ander aspect dat speelt in de ogen van een medewerkster van een drogist, is de impact van de pandemie op de intocht: ‘Voor corona deden we het meer samen, het is nu allemaal wat kleiner geworden’.

Hoewel er verschillende opinies zijn over het feest, is het voor velen een dag van gezelligheid. De Sint is er niet minder vrolijk om. ‘Ik voel mij zo fit als een hoentje’, grapt Sinterklaas. Met die gedachte rijdt hij in zijn groene cabriolet weer door naar Bilthoven, waar een hoop activiteiten staan gepland.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Bilthoven

De Week voor de Gezonde Jeugd is in de gemeente De Bilt afgetrapt met challenges rondom slaap. Hiervoor deelden wethouder

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

De Bilt

Het lijkt erop dat de gemeente De Bilt niet alle aangemelde woningbouwprojecten op het elektriciteitsnet krijgt aangesloten. Het college heeft

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.