Illustratie: Pixabay

De Bilt: subsidie voor isolatie van 900 woningen

Eigenaren van woningen met energielabel D of lager kunnen een subsidie krijgen om hun huis beter te isoleren. De Bilt heeft voor 900 woningen een bijdrage van maximaal 1500 euro beschikbaar.

Met de subsidie van de overheid kunnen woningeigenaren maatregelen nemen zoals het isoleren van de vloer, het dak of de spouwmuur. Ook het vervangen van enkel glas, of HR+ glas is mogelijk. Met deze regeling kunnen inwoners hun woning duurzamer en energiezuiniger maken.

Woningeigenaren die in aanmerking komen voor deze regeling ontvangen een brief. Voor de subsidie maakt de gemeente gebruik van het ontzorgingsprogramma van de provincie. De actie loopt tot en met 15 maart.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Video

Bilthoven

Korfbalvereniging Nova uit Bilthoven heeft een bijdrage van 5.000 euro gekregen voor de verduurzaming van het clubhuis. De Vriendenloterij heeft

Bilthoven

De Week voor de Gezonde Jeugd is in de gemeente De Bilt afgetrapt met challenges rondom slaap. Hiervoor deelden wethouder

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Bijna 200 inwoners van Wijk bij Duurstede hebben meegedaan aan de voorlichtingsbijeenkomsten over de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers. De gemeente

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen