Nieuwe splitsing in Biltse gemeenteraad

Bas Oskam stapt uit Forza De Bilt en heeft zich aangesloten bij de fractie van de VVD. De lokale partij houdt daarmee een zetel over in de Biltse gemeenteraad.

Oskam geeft aan dat er sprake was van een steeds grotere verwijdering tussen zijn politieke visie en die van Forza De Bilt. Hij denkt dat hij binnen de VVD beter kan bijdragen aan de belangen van de inwoners van De Bilt.

Peter Schlamilch blijft daarmee als enig raadslid van Forza De Bilt in de gemeenteraad. Eerder al stapte raadslid Fabian Vendrig over naar de fractie van Lokaal De Bilt.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Bilthoven

Korfbalvereniging NOVA uit Bilthoven is tweede geworden bij de landelijke verkiezing van Sportaccommodatie van het Jaar. Dat is woensdagavond bekend

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en

Net binnen

Wijk bij Duurstede

De tijdelijke opvanglocatie in Sportcomplex Mariënhoeve mag open, maar er moet wel voldaan worden aan strikte voorwaarden. Een motie van

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en