Inwoners beslissen mee over toekomst Jagtlust

Inwoners van de gemeente De Bilt kunnen meedenken over de nieuwe invulling van het voormalige gemeentehuis Jagtlust. Het historische pand moet een nieuwe maatschappelijke functie krijgen.

Er komen in januari drie bijeenkomsten voor inwoners om het gebouw te bekijken en ideeën en suggesties voor toekomstig gebruik te delen. Jagtlust blijft behouden voor ceremoniële functies, zoals trouwplechtigheden, maar de gemeente is op zoek naar aanvullingen om het gebouw een betekenisvolle toekomst te geven.

Inwoners die op 15, 18 en 29 januari mee willen praten kunnen zich melden via een speciale website. Om de mening van de inwoners zo breed mogelijk te peilen worden op 10 januari op de markt in Bilthoven, de Hessenweg in De Bilt en het Maertensplein in Maartensdijk straatinterviews afgenomen.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Video

Bilthoven

Korfbalvereniging Nova uit Bilthoven heeft een bijdrage van 5.000 euro gekregen voor de verduurzaming van het clubhuis. De Vriendenloterij heeft

Bilthoven

De Week voor de Gezonde Jeugd is in de gemeente De Bilt afgetrapt met challenges rondom slaap. Hiervoor deelden wethouder

Hockey

SCHC Heren 1 heeft zich voor het komend seizoen versterkt met spits Mats Gruter. De 22-jarige aanvaller speelde de afgelopen

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Bijna 200 inwoners van Wijk bij Duurstede hebben meegedaan aan de voorlichtingsbijeenkomsten over de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers. De gemeente

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen