foto: Facebook FC De Bilt

FC De Bilt volledig gasloos toekomst in

FC De Bilt is met de installatie van warmtepompen, ventilatoren en elektrische kookvoorzieningen volledig van het gas af. Daarmee zet de vereniging een grote stap in een energiezuinige toekomst.

Bij de Biltse voetbalclub zijn eerder al zonnepanelen geplaatst en is alle veldverlichting vervangen door energiezuinige LED-lampen. Voorzitter Guido Klomp zegt dat ‘de club daarmee haar verantwoordelijkheid neemt’ om bij te dragen aan een groene toekomst.

‘Om verdere verduurzaming mogelijk te maken, wordt binnenkort een speciale commissie opgericht die het bestuur adviseert over nieuwe initiatieven’, aldus Klomp. ‘Ook onderzoekt de bouwcommissie hoe het clubgebouw kan worden verduurzaamd.’

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Video

Bilthoven

Korfbalvereniging Nova uit Bilthoven heeft een bijdrage van 5.000 euro gekregen voor de verduurzaming van het clubhuis. De Vriendenloterij heeft

Bilthoven

De Week voor de Gezonde Jeugd is in de gemeente De Bilt afgetrapt met challenges rondom slaap. Hiervoor deelden wethouder

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Bijna 200 inwoners van Wijk bij Duurstede hebben meegedaan aan de voorlichtingsbijeenkomsten over de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers. De gemeente

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen