Zorgen over wolf bij De Ezelsociëteit

De komst van de wolf heeft gevolgen voor Stichting Opvang De Ezelsociëteit in Zeist. De wandelingen met ezels door het bosgebied bij Austerlitz zijn gestopt. 

‘De gemeente en provincie hebben geadviseerd niet met kinderen het bos in te gaan. We kunnen daardoor de veiligheid niet meer garanderen, niet van de ezels en niet van de kinderen,‘ vertelt directeur Hans Signer. ‘Dat de wolven steeds dichter in de buurt van De Ezelsociëteit zijn, merken ze aan de hond. ‘Je hoort het aan zijn manier van blaffen, ook hebben we er twee zien lopen. We moeten dus het terrein nog hoger af gaan zetten.’

Signer vindt dat er in het bosgebied niet voldoende wordt gewaarschuwd voor de wolf en ziet liever bij alle ingangen van het bos waarschuwingsborden. Volgens Signer wordt het probleem met de wolf niet serieus genomen. ‘Er lopen er nu te veel wolven rond in dit gebied. Reeën zien we niet meer lopen. En kijk het aantal schapen en andere dieren die dagelijks worden doodgebeten. Dan weet je dat wolf zich voedt met landbouwhuisdieren. Die jonge wolven leren jagen op schapen en niet op wild.’

Om te delen

Gerelateerde artikelen

austerlitz

De familieschommel, botsauto’s of de zweefmolen? Speeltuin Pyramide van Austerlitz gaat, ondanks recente tegenslagen als gevolg van corona en de

austerlitz

Austerlitz heeft sinds vorige maand een gloednieuwe DUO-fiets. De fiets van Austerlitz Zorgt kon worden aangeschaft met steun van vele

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.