Foto: Vollenhove Vooruit

Eerste stap opknapbeurt Bospark Vollenhove

De eerste stap is gezet voor het opknappen van Bospark Vollenhove. In de aanwezigheid van de betrokken organisaties van het project Vollenhove Vooruit en buurtkinderen is de sloop van de speeltuin maandag begonnen.

door: Julia Koch / SvJ

De sloop van de speeltuin in Bospark Vollenhove is daarmee officieel van start gegaan. Om de kinderen bij de sloop te betrekken, slopen ze zelf de zandbak met scheppen.

Vollenhove scoort al jaren laag op de leefbaarheid van de wijk, daarom heeft de gemeente een aanvraag ingediend voor subsidiëring bij Jantje Beton. ‘Dit is een kwetsbare buurt die meer ontmoetings- en speelruimte kan gebruiken’, aldus Anouk Bosloper, projectleider Gezonde Buurten. Uit dit initiatief is het project Gezonde Buurt Vollenhove ontstaan en zo ook de herontwikkeling van het Bospark Vollenhove.

Het opknappen van deze speeltuin verbetert de leefbaarheid van Vollenhove op het gebied van fysieke omgeving, voorzieningen en samenhang. Zo wordt er rekening gehouden met zitplekken en extra wandelpaden voor bijvoorbeeld rolstoelgebruikers en kinderwagens. ‘Uiteindelijk verhoogt het de leefbaarheid, want je zorgt er voor dat er meer plek is en het een betere plek is voor mensen om naar buiten te kunnen’, vertelt Charlotte Passier, projectleider Vollenhove Vooruit.

Het doel is om eind februari klaar te zijn met de bouwwerkzaamheden van Bospark Vollenhove.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen

Zeist

Meer dan 3600 deelnemers sloten donderdagavond het grootste wandelfeest van Zeist af. Het traditionele defilé eindigde de 79ste editie van

Zeist

In navolging van onder meer De Bilt, Wijk bij Duurstede en Leersum/Amerongen, ging maandagavond de Avondvierdaagse in Zeist van start.

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.