Het gemeentehuis is tot en met 10 december oranje verlicht.

Gemeentehuis Zeist kleurt week lang oranje

Het gemeentehuis in Zeist kleurt sinds maandagmiddag oranje vanwege Orange the World, een wereldwijde actie waarbij aandacht wordt gevraagd voor het stoppen van geweld tegen vrouwen en meisjes.

Tijdens Orange the World worden er tot 10 december verschillende initiatieven georganiseerd. Zo wordt vrijdagavond de film ‘C’è ancora domani’ vertoond in Figi. Er zijn gastlessen voor scholieren over het thema geweld tegen vrouwen. Ook loopt er een fotowedstrijd met het thema ‘Veilig, overal en altijd’. Daarnaast wordt in de bibliotheken van Zeist, Soest en Baarn aandacht gevraagd voor het onderwerp via informatieve displays.

De campagneactiviteiten worden georganiseerd door de Soroptimisten Zeist en andere betrokken partijen.  Het gemeentehuis is tot en met de Internationale Mensenrechtendag op 10 december oranje verlicht.

 

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen

Zeist

Meer dan 3600 deelnemers sloten donderdagavond het grootste wandelfeest van Zeist af. Het traditionele defilé eindigde de 79ste editie van

Zeist

In navolging van onder meer De Bilt, Wijk bij Duurstede en Leersum/Amerongen, ging maandagavond de Avondvierdaagse in Zeist van start.

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.