foto: Omroep Zout

Woningen Zeist ontruimd vanwege gaslek Video

Aan de Oranje van Nassaulaan in Zeist zijn donderdagmiddag twaalf woningen ontruimd vanwege een gaslek. Bij de verbouwingen aan de de Thomaskerk is de hoofdleiding kapotgetrokken, waardoor de lekkage ontstond.

De lekkage duurde ongeveer een uur. Nadat het lek gedicht was, heeft de brandweer metingen gedaan in alle twaalf woningen om te zien of het voor de bewoners weer veilig was om terug te keren naar huis.

“Ik hoorde vanaf elf uur ’s ochtends al iets ratelen”, vertelt een van de bewoners. “Op een gegeven moment stond de politie voor de deur om te vertellen dat ik mijn huis uit moest, omdat er een gasleiding gesprongen is.”

“Het is nu weer veilig”, stelt de brandweer. “De gasleiding is dichtgedraaid, dus is er geen gevaar meer.”

(Video gemaakt door Fenny van Asma en Emily de Vos, studenten journalistiek aan de Hogeschool Utrecht)

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen

Zeist

Welke insecten, reptielen, vissen en planten leven er in het water? Kinderen gingen, gewapend met schepnet, waterbak en loeppotje, afgelopen

Video

Zeist

Meer dan 3600 deelnemers sloten donderdagavond het grootste wandelfeest van Zeist af. Het traditionele defilé eindigde de 79ste editie van

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Bijna 200 inwoners van Wijk bij Duurstede hebben meegedaan aan de voorlichtingsbijeenkomsten over de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers. De gemeente

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen