De nieuwe marinierskazerne in Kamp Nieuw-Milligen moet onder meer de huidige kazerne in Doorn gaan vervangen.

Herinrichting Kamp Nieuw-Milligen opnieuw vertraagd

De bouw van de nieuwe marinierskazerne in Nieuw-Milligen is opnieuw vertraagd. Dit meldt het ministerie van Defensie. De bouw van de nieuwe marinierskazerne in Nieuw-Milligen bleek vorig jaar december door de stikstofaanpak al met een jaar was vertraagd.

In Nieuw-Milligen wil Defensie een nieuwe ‘functionele en toekomstbestendige kazerne’ bouwen waar ruim 2250 medewerkers van het Korps Mariniers ondergebracht kunnen worden. Het defensieterrein ligt midden in Natura 2000-gebied en moet daarom aan strenge stikstofeisen voldoen. Bij de bouw, maar ook als het klaar is, wordt er te veel stikstof uitgestoten. ‘Er is nog steeds onvoldoende duidelijk hoeveel tijd er nodig is om te voldoen aan alle regels. De bouw van de nieuwe kazerne kan daardoor nog steeds niet van start.’

Defensie noemt de vertraging en de onzekerheid over hoelang het duurt vervelend voor alle betrokkenen. ‘In de eerste plaats voor de mariniers en de ondersteunende eenheden, maar ook voor omwonenden, de markt, de gemeente Utrechtse Heuvelrug, de gemeente Apeldoorn en de provincie Gelderland.’

Het ministerie is samen met het Rijksvastgoedbedrijf in gesprek met de provincie Gelderland en de gemeente Apeldoorn over een oplossing.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

doorn

Streekgenoten presenteren een bijzondere voorstelling in het openluchttheater op Landgoed Zonheuvel te Doorn. De voorstelling Wandelwolf gaat over wat maker

doorn

In de paddock van de inclusieve Manege Lis Hartel in Doorn staan paarden dicht tegen elkaar aan te soezen in

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.