Provincie en gemeenten presenteren nieuw systeem deelfietsen (foto: Goed op Weg)

Regio start nieuw systeem elektrische deelfietsen

De Bilt, Bunnik, Zeist en vijf andere gemeenten werken met de provincie aan een nieuw systeem voor elektrische deelfietsen. In deze gemeenten worden vanaf 1 januari ongeveer 1.500 deelfietsen geplaatst.

De fietsen komen op handige plekken te staan, zoals in woonwijken, bij ov-knooppunten, bij winkelcentra, scholen en op bedrijventerreinen. Gebruikers hoeven de fiets niet terug te brengen naar het startpunt, maar kunnen deze achterlaten op een andere vaste locatie. Het systeem wijkt daarmee af van eerdere pogingen, waarbij de fietsen van aanbieders overal neergezet mochten worden.

De nieuwe deelfietsen moeten bijdragen aan een bereikbare en leefbare regio. Het systeem moet het gebruik van het openbaar vervoer stimuleren en daarmee een alternatief worden voor een korte autorit. Een jaarlijkse investering van €600.000 door provincie en gemeenten houdt de kosten voor de gebruiker laag.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Bilthoven

Korfbalvereniging NOVA uit Bilthoven is tweede geworden bij de landelijke verkiezing van Sportaccommodatie van het Jaar. Dat is woensdagavond bekend

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en

Net binnen

Wijk bij Duurstede

De tijdelijke opvanglocatie in Sportcomplex Mariënhoeve mag open, maar er moet wel voldaan worden aan strikte voorwaarden. Een motie van

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en