foto: RegioTV De Bilt

Toename gebruik openbaar vervoer Midden Nederland

Het aantal reizen met het openbaar vervoer in Midden Nederland is in 2023 flink toegenomen ten opzichte van 2022. Maar omdat er problemen zijn met de uitvoering van de dienstregling is het gebruik nog niet helemaal terug op het niveau van voor corona.

Dat blijkt uit de Jaar- en trendrapportage OV 2023 met cijfers over het openbaar vervoer in de provincie Utrecht. Ondanks de rituitval waardeert de reiziger het stads- en streekvervoer met gemiddeld een 8. Over het algemeen voelen de reizigers zich veilig, mede door een daling van het aantal incidenten. Ook beoordeelt een ruime meerderheid het wachten bij een bus- of tramhalte met een 7 of hoger.

In het stads- en streekvervoer is vorig jaar een aantal nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd. Met OVpay is het mogelijk contactloos in en uit te checken met de onder andere de mobiele telefoon. Ook heeft Syntus 20 nieuwe toegankelijke buurtbussen aan de vloot toegevoegd.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

regio

De eerste Buitenpoort van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug wordt woensdag officieel geopend. Reizigers die uitstappen op station Baarn worden

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.

groenekan

Steck gaat deze zomer op zoek naar de hoogste zonnebloem van de buurt. Daarmee hoopt de groene stadsoase Utrecht en

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Bijna 200 inwoners van Wijk bij Duurstede hebben meegedaan aan de voorlichtingsbijeenkomsten over de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers. De gemeente

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen