Petitie voor afschaf hondenbelasting in de Heuvelrug

Met een online petitie hopen hondenbezitters uit de Utrechtse Heuvelrug een einde te maken aan de door hen gehate hondenbelasting.  516 ondertekenaars van de petitie zijn van mening dat de heffing oneerlijk en geldplukkerij is. Dit is niet meer van deze tijd en de ondertekenaars willen er dan ook zo snel mogelijk vanaf.

De hond is het enige huisdier dat een extra belastingdruk met zich meebrengt, dat is eenzijdig en onredelijk.

Voor de bepaling van begroting van 2025 zal een eventuele afschaffing weer meegenomen worden.

Bron: BDU

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Utrechtse Heuvelrug

Het college van burgemeester en wethouders heeft toestemming gegeven voor de ontwikkeling van Hofje Lange Dreef op het terrein tussen

Utrechtse Heuvelrug

Jongeren in Maarn krijgen een eigen beschutte ontmoetingsplek in de openbare ruimte. Het college van burgemeester en wethouders van de

Utrechtse Heuvelrug

Horecaondernemers in de gemeente Utrechtse Heuvelrug mogen tijdens de wedstrijden van het WK Voetbal hun zaak langer openhouden. Dat heeft

Net binnen

Wijk bij Duurstede

De tijdelijke opvanglocatie in Sportcomplex Mariënhoeve mag open, maar er moet wel voldaan worden aan strikte voorwaarden. Een motie van

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en