Sven brengt petitie veilig fietsverkeer naar wethouder

Sven uit groep 6 van de Patioschool De Kleine Prins in De Bilt heeft maandagmorgen zijn petitie overhandigd. In de petitie roept hij op de Biltse wegen voor fietsende kinderen veiliger te maken.

Sven bracht de 956 handtekeningen naar verkeerswethouder Pim van de Veerdonk. Die zegde toe nog dit jaar te starten met de aanpak van de gevaarlijke ‘Herbierotonde’. Sven kreeg voor zijn petitie de steun van directeur Aram Tonus van de school.

De leerling maakt zich zorgen over de verkeerssituatie rondom de scholen in De Bilt. Vooral voor de jongste kinderen die dagelijks op de fiets naar de verschillende scholen fietsen is het verkeer en de (vernieuwde) inrichting op de diverse punten gevaarlijk.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Video

Bilthoven

Korfbalvereniging Nova uit Bilthoven heeft een bijdrage van 5.000 euro gekregen voor de verduurzaming van het clubhuis. De Vriendenloterij heeft

Bilthoven

De Week voor de Gezonde Jeugd is in de gemeente De Bilt afgetrapt met challenges rondom slaap. Hiervoor deelden wethouder

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Bijna 200 inwoners van Wijk bij Duurstede hebben meegedaan aan de voorlichtingsbijeenkomsten over de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers. De gemeente

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen