Presentatie Heel Zeist telt Mee! in 2024 (foto: Mel Boas)

Nieuwe telactie voor effectief natuurbeleid

Voor de derde keer is de gemeente de campagne Heel Zeist Telt Mee gestart. Inwoners wordt opgeroepen mee te tellen om de biodiversiteit zichtbaar te maken.

De natuur staat onder druk, ook in Zeist. Klimaatverandering en het afnemen van biodiversiteit zijn belangrijke thema’s. Met de actie Heel Zeist Telt Mee hopen de gemeente, het Wereld Natuur Fonds en Bezoekerscentrum De Boswerf beter zicht op de biodiversiteit te krijgen. De natuur kan dan met gericht beleid effectiever beschermd worden.

De telmaand is zondag officieel van start gegaan tijdens de feestelijke Dag van Samen Duurzaam Doen. Inwoners kunnen de hele maand in eigen buurt op zoek gaan naar wilde dieren en planten. Tijdens een eindevent op 2 juli in het Beauforthuis wordt bekend gemaakt hoeveel soorten er zijn gespot en wat dat zegt over de natuur in Zeist.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen

Zeist

Meer dan 3600 deelnemers sloten donderdagavond het grootste wandelfeest van Zeist af. Het traditionele defilé eindigde de 79ste editie van

Zeist

In navolging van onder meer De Bilt, Wijk bij Duurstede en Leersum/Amerongen, ging maandagavond de Avondvierdaagse in Zeist van start.

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.