Jan Henk van der Velden treedt per 1 september aan als directeur-bestuurder van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug (foto: NPUH)

Nieuwe directeur-bestuurder voor Nationaal Park

Jan Henk van der Velden wordt de nieuwe directeur-bestuurder Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Hij volgt na de zomer Gijs de Kruif op, die in maart geïnstalleerd werd als gedeputeerde van de provincie Utrecht.

De in Zeist woonachtige Van der Velden is nu nog directeur-bestuurder van Stichting Utrecht Science Park. Hij laat weten dat sport en natuur al zijn hele leven een grote rol speelt: van voetbal bij DEV en SV Kampong tot actief wielrennen en mountainbiken. “Als inwoner van Zeist wandel ik dagelijks in de bossen, fiets ik minstens één keer per week met de mountainbike over de trails en geniet ik als enthousiaste vogelaar en vogelfotograaf van de biodiversiteit op de Utrechtse Heuvelrug.”

De taken van directeur-bestuurder van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug worden tot 1 september nog waargenomen door Patrick Poelmann. Afgelopen week werd bekend dat het Nationaal Park uitbreiding krijgt.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.

groenekan

Steck gaat deze zomer op zoek naar de hoogste zonnebloem van de buurt. Daarmee hoopt de groene stadsoase Utrecht en

regio

Een ritje met de auto wordt deze zomer rond Utrecht een flinke uitdaging. Er zijn grootschalige wegwerkzaamheden gepland aan de

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.