foto: Pixabay

Gesloten coffeeshop na explosies weer open

Coffeeshop Flamingo in Driebergen gaat na drie weken verplichte sluiting weer open. Burgemeester Naafs besloot de coffeeshop in november te sluiten na twee explosies in twee dagen tijd.

Ook werden er bij de Traaij camera’s opgehangen, die bij moesten dragen aan het herstel van de openbare orde en veiligheid. Burgemeester Naafs zegt tegen RTV Utrecht dat de camera’s nog een maand langer blijven hangen. “Zo proberen we alles te doen om het ook voor de buurtbewoners veilig te houden.”

Het besluit om de coffeeshop weer te openen is in overleg met de politie en justitie gemaakt. Toch is het nog niet duidelijk wie er achter de explosies zit. “Het onderzoek heeft nog niks concreets opgeleverd”, zegt Naafs.

[update 10 december]
Inmiddels heeft de gemeente bekend gemaakt dat de camera’s in het gebied in ieder geval tot 10 januari blijven hangen.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Video

Driebergen

De gemeente Utrechtse Heuvelrug heeft de herstelwerkzaamheden aan het Schaepmanmonument in Driebergen afgerond. Het 120-jarige standbeeld was deels afgebrokkeld en

Driebergen

Op de locatie van de voormalige gemeentewerf aan de Sportlaan in Driebergen komen 44 nieuwe woningen. De gemeente heeft de

Net binnen

Wijk bij Duurstede

De tijdelijke opvanglocatie in Sportcomplex Mariënhoeve mag open, maar er moet wel voldaan worden aan strikte voorwaarden. Een motie van

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en