Werknemers van Remia staken dinsdag opnieuw voor een goede cao. Foto: FNV

Werknemers Remia Den Dolder gaan weer staken

De telefoon van FNV-bestuurder Adem Akdeniz bleef de hele week stil, geen kik gaf de directie van Remia in Den Dolder. Dus gaan de werknemers van de sausfabriek in Den Dolder vanaf dinsdag opnieuw staken.

De werknemers leggen het werk neer tot het bedrijf een goede cao wil afspreken met een eerlijke loonsverhoging en een betere zwaarwerkregeling. Tientallen werknemers legden amper een week geleden al het werk neer. Adem Akdeniz: ‘Remia heeft alle tijd gekregen om in te gaan op onze eisen, maar ik heb niks van ze gehoord. Terwijl de mensen in de fabriek toch duidelijk zijn geweest: zij staken door tot het bedrijf met iets beters op tafel komt dan er nu ligt’.

De werknemers willen dit jaar een loonsverhoging van 6% in plaats van de 5% die Remia aangeboden heeft. Ook willen ze er nog een beetje op vooruitgaan met €150 bruto per maand.

Eerder stoppen
Naast meer loon eisen de stakers een betere zwaarwerkregeling. Met de huidige regeling kunnen de mensen die zwaar werk in de fabriek doen, pas één jaar voor hun pensioen stoppen met werken. Dat moeten er minstens drie worden, vinden zij. Voor veel werknemers bestaan de dagen op de fabrieksvloer uit ‘staan, hurken, rekken, bukken’ en ‘op machines klimmen’, zoals één van hen het laatst omschreef.

Bij de sausfabriek in Den Dolder werken zo’n vier- tot vijfhonderd mensen.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

regio

De eerste Buitenpoort van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug wordt woensdag officieel geopend. Reizigers die uitstappen op station Baarn worden

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.

groenekan

Steck gaat deze zomer op zoek naar de hoogste zonnebloem van de buurt. Daarmee hoopt de groene stadsoase Utrecht en

Net binnen

Wijk bij Duurstede

De tijdelijke opvanglocatie in Sportcomplex Mariënhoeve mag open, maar er moet wel voldaan worden aan strikte voorwaarden. Een motie van

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en