Plaatsvervangend voorzitter van de raad, Werner de Groot (l) reikt de Chapeaupenning uit (foto: Omroep ZOUT)

Afscheid waarnemend burgemeester Marcel Fränzel

De Bilt heeft dinsdagavond afscheid genomen van waarnemend burgemeester Marcel Fränzel. De gemeente spreekt haar waardering uit voor zijn inzet en toewijding met het uitreiken van een Chapeaupenning. Deze penning wordt gegeven aan inwoners die een bijzondere prestatie hebben geleverd.

Fränzel was vanaf 14 oktober vorig jaar actief als waarnemend burgemeester in De Bilt. In die periode zag wethouder Krischan Hagedoorn hem als een prettige collega om mee samen te werken. “Wij waren heel blij met de ontspannenheid die hij bracht en we hebben veel geluk gehad met de ervaring die hij meebracht. Zijn hoge ‘sinterklaasgehalte’ deed ook wonderen in de communicatie met iedereen.”

Marcel Fränzel nam het burgemeesterschap over van Sjoerd Potters, die naar de gemeente Helmond vertrok. “Het was hard werken, maar wel met gemotiveerde mensen om mij heen”, aldus Fränzel. “Ik heb het hier naar mijn zin gehad. Ik heb alle vertrouwen in Maarten Haverkamp als mijn opvolger. De vriendschappen met het college en de ambtenaren, waar ik het goed mee kon vinden, ga ik wel missen hier.”

Lang zal Fränzel niet stil zitten, op 10 juni start hij als waarnemend burgemeester van Renkum. “Ik kom daar in een totaal andere situatie terecht, dus daar heb ik ook weer zin in. Maar ik duik eerst een weekje het klooster in om tot rust te komen en te ontspannen”, besluit hij.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Video

Bilthoven

Korfbalvereniging Nova uit Bilthoven heeft een bijdrage van 5.000 euro gekregen voor de verduurzaming van het clubhuis. De Vriendenloterij heeft

Bilthoven

De Week voor de Gezonde Jeugd is in de gemeente De Bilt afgetrapt met challenges rondom slaap. Hiervoor deelden wethouder

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Bijna 200 inwoners van Wijk bij Duurstede hebben meegedaan aan de voorlichtingsbijeenkomsten over de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers. De gemeente

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen