foto: Omroep ZOUT

Meer vrouwenstraatnamen in de regio Video

Winny Toersen, fractievoorzitter van D66 in Bunnik, diende een motie in om meer vrouwelijke straatnamen in Bunnik te krijgen. Deze is aangenomen. “Er is hier nog grote ongelijkheid in. Straatnamen worden veel vaker naar mannen vernoemd.”

De straatnaamcommissie vindt dit zelf ook een belangrijk punt. “Wij zijn er zelf uiteraard ook al mee bezig. Toch zijn wij heel blij met deze motie. Het houdt ons scherp om hier meer aan te werken”, zegt straatnaamcommissielid Els van Santen.

Niet alleen Bunnik wil meer vrouwen op straatnaambordjes zien. In De Bilt hoorden ze over de motie van Toersen. Fractievoorzitter van de D66 in De Bilt Donja Hoevers, herschreef deze motie tot een geschikte motie voor De Bilt: “Je kunt ook geïnspireerd raken door een straatnaam die je tegenkomt”.

 

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Video

Bilthoven

Korfbalvereniging Nova uit Bilthoven heeft een bijdrage van 5.000 euro gekregen voor de verduurzaming van het clubhuis. De Vriendenloterij heeft

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Bilthoven

De Week voor de Gezonde Jeugd is in de gemeente De Bilt afgetrapt met challenges rondom slaap. Hiervoor deelden wethouder

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Bijna 200 inwoners van Wijk bij Duurstede hebben meegedaan aan de voorlichtingsbijeenkomsten over de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers. De gemeente

Bunnik

De eerste vluchtelingen nemen over enkele weken hun intrek in de nieuwe opvanglocatie aan de Regulierenring 22. Dit laat de

Video

Zeist

Stadslab Zeist bestaat vijf jaar en dat is vrijdag gevierd met alle betrokkenen. Aanwezig waren het bestuur van Stadslab, Gen