Foto: gemeente Bunnik

Ruud van Bennekom herbenoemd tot burgemeester

Ruud van Bennekom is dinsdagavond tijdens een speciale raadsvergadering officieel herbenoemd als burgemeester van Bunnik. Hij begint aan zijn tweede periode van zes jaar in de gemeente.

De commissaris van de Koning Hans Oosters heeft Van Bennekom beëdigd als burgemeester. De commissaris noemde Van Bennekom tijdens zijn toespraak ‘ingetogen en bescheiden’, maar ‘kordaat optredend’ als de situatie daarom vraagt. ‘Je vervult je functie met veel liefde en plezier, zorgzaam en betrokken, als onderdeel van de gemeenschap, met oog voor iedereen. Je haalt je gezag uit je aimabele houding en oprechte interesse in Bunnik en de Bunnikers’, aldus de commissaris.

Na de beëdiging waren er toespraken van Leny Visser (voorzitter vertrouwenscommissie en raadslid), Hilde de Groot (wethouder) en Floor Janse (kinderburgemeester). De herbenoemde burgemeester blikte vervolgens onder andere terug op de vele momenten die hem zijn bijgebleven van zijn eerste termijn.

Ruud van Bennekom is sinds 15 november 2018 burgemeester van de gemeente Bunnik. Hij begint vol enthousiasme aan zijn twee ambtsperiode: ‘Ik ben bijna 65 jaar, maar ik moet er niet aan denken om te stoppen. Bunnik is een fantastische gemeente om burgemeester te zijn. Ik ben gezond en vol energie om door te gaan. Ik hoop de komende jaren met die energie het nodige voor onze inwoners te kunnen betekenen’.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Bunnik

De politie Midden-Nederland is op zoek naar twee getuigen van een ernstig verkeersongeval in Bunnik. Het gaat om twee personen

Bunnik

De provincie Utrecht voert van 1 tot en met 6 juni groot onderhoud uit aan de provinciale weg (N229) tussen

regio

Inwoners van Bunnik, De Bilt en Baarn gaan systematisch de bermkwaliteit in de provincie in kaart brengen. Vrijwilligers starten er

Net binnen

Wijk bij Duurstede

Lokale partijen in Wijk bij Duurstede hebben in een gezamenlijk statement afkeurend gereageerd op een protestactie vrijdagavond. Enkele relschoppers zijn

De Bilt

De Utrechtseweg (N237) is deze week gedeeltelijk afgesloten vanwege grootschalige werkzaamheden. De werkzaamheden zijn nodig om de drukke weg in

Wijk bij Duurstede

Enkele relschoppers zijn gisteravond op het Huis van de Gemeente in Wijk bij Duurstede geklommen en hebben met vuurwerk geschoten.