foto: Mark Krähe / RegioTV De Bilt

Jagtlust deels gesloten vanwege vondst asbest

In het voormalig gemeentehuis Jagtlust in Bilthoven is asbest aangetroffen. Het gebouw is gedurende vier tot vijf weken gesloten, zodat het asbest gesaneerd kan worden.

Het asbest is bij werkzaamheden in de kelder en op de zolder van Jagtlust aangetroffen. Na onderzoek blijft dat het gevaarlijke materiaal alleen in deze voor het publiek afgesloten ruimtes is verwerkt. Er zijn daarmee volgens de gemeente voor bezoekers aan Jagtlust geen gezondheidsrisico’s. De GGD onderzoekt of (oud-)medewerkers, die in de twee ruimtes hebben gewerkt of deze hebben bezocht, wel risico hebben gelopen.

Het asbest wordt door een extern bedrijf verwijderd. Tijdens de werkzaamheden is Jagtlust gesloten, daarbuiten is er een beperkte mogelijkheid om van enkele ruimtes gebruik te maken. De gemeente meldt dat geplande huwelijken in de trouwzaal van Jagtlust kunnen doorgaan. De bruidsparen zijn hierover geïnformeerd.

Om te delen

Gerelateerde artikelen

Bilthoven

Korfbalvereniging NOVA uit Bilthoven is tweede geworden bij de landelijke verkiezing van Sportaccommodatie van het Jaar. Dat is woensdagavond bekend

Video

Bilthoven

Korfbalvereniging Nova uit Bilthoven heeft een bijdrage van 5.000 euro gekregen voor de verduurzaming van het clubhuis. De Vriendenloterij heeft

Bilthoven

De Week voor de Gezonde Jeugd is in de gemeente De Bilt afgetrapt met challenges rondom slaap. Hiervoor deelden wethouder

Net binnen

Wijk bij Duurstede

De tijdelijke opvanglocatie in Sportcomplex Mariënhoeve mag open, maar er moet wel voldaan worden aan strikte voorwaarden. Een motie van

Audio

De Bilt

Kwesties rondom de opvang van asielzoekers zijn voortdurend onderwerp van felle discussies en polarisatie in de samenleving. Ook in Zuidoost-Utrecht,

Video

De Bilt

De Voedselbank in De Bilt bestaat 15 jaar. De voedselbank is actief sinds 2011 en voorziet inmiddels 190 gezinnen en